Sázka s primátorem Bémem

V listopadu 2007 se iniciativa Auto*Mat vsadila s primátorem Pavlem Bémem o koncovou cenu tunelového komplexu Blanka. Sázka praví, že pokud bude cena vyšší, musí primátor Pavel Bém odpracovat 50 hodin ve prospěch sdružení Auto*Mat. V dubnu 2010 se začalo ukazovat, že cena bude zřejmě vyšší, a my jsme začali sbírat vaše návrhy, jak by si měl Bém těch 50 hodin odpracovat. V září 2010 bylo čím dál více zřejmé, že primátor sázku prohrál.

Vyzvali jsme veřejnost, aby navrhla, co by pan primátor mohl pro Auto*Mat udělat. Z řady došlých návrhů zde vybíráme ty nejzajímavější:

  • Lepit skartované dokumenty magistrátu.
  • Chodit jako Anděl kolem magistrály a rozdávat letáky o alternativních způsobech dopravy.
  • Sázet stromky.
  • Využít jeho postavení a vlivu například k prosazení masivní kampaně snažící se přesvědčit motoristy, že normální a ohleduplné není používat k cestám po Praze auto, ale MHD.
  • Konzultovat s ním strategii PR a fundraisingu iniciativy Auto*Mat, použít ho jako prostředníka při jednáních s nějakou firmou či politikem, apod.
  • Mohl by rozvážet po Praze obědy pro seniory, kteří jsou nemohoucí.
  • Během těch 50 hodin by měl řídit dopravu u Bulhara.
  • Mohl by účinkovat ve spotech propagujících udržitelnou dopravu.

V roce 2012 již bylo prodražení tunelu definitivně potvrzeno. Auto*Mat tehdy znovu vyzval Pavla Béma, aby se ke splnění sázky přihlásil. Bývalý primátor tuto výzvu ignoroval, nicméně na zastupitelstvu dne 21. 3. 2013 se sám dožadoval vysvětlení zvýšené ceny stavby, čímž nepřímo přiznal, že si je zdražení stavby vědom.

2046