Příprava Blanky 2 do skončení řízení EIA (2011 – 2013)

Auto*Mat byl od samého počátku jedním z hlavních hlasů, který upozorňoval na nesmyslnost a problémy související s koncentrací investic z veřejného rozpočtu Prahy do jediné velké stavby pro automobilovou dopravu – tunelu Blanka. Blanka sice z Prahy nezmizí, peníze se nevrátí, ale v důsledku letitého tlaku z více stran je zprovoznění Blanky 2 podmíněno předchozím zprovozněním celého městského okruhu.

Podmínky zprovoznění Blanky 2 vycházející z řízení EIA najde shrnuté v tomto článku z ledna 2016.


 

blanka2_png

Blanka 2 je součástí nadřazeného komunikačního skeletu a vedením města je dlouhodobě považována za nezbytnou. Podle radních pro dopravu do roku 2013 (Březiny a Noska) bylo dokončení Blanky 2 nutnou podmínkou pro jakékoliv zklidňování dopravy v centru.

V listopadu 2012 byl záměr z finančních důvodů odložen, nebyl ale zrušen. Náhradní řešení počítá s využitím Průmyslové ulice a hloubeným tunelem v ulici V Holešovičkách, v odhadované ceně 15 miliard Kč. Auto*Mat považuje ze správné hledat řešení bez Blanky 2, navrhuje ale hodnotit jej v rámci celkového přehodnocení sítě nadřazených komunikací pro automobilovou dopravu. V září 2016 ohlásil náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek obnovu přípravy záměru a vyhlášení soutěže o zhotovitele dokumentace pro územní rozhodnutí.

2046