Zdroj fotografie: janmaly.cz

Jaroslav Pavlíček

Kolo je podle mě nejekologičtější a nejefektivnější dopravní prostředek pro město. Kůň, který nic nesežere, stačí ho jen čas od času drobně opravit! Jezdit se dá za každých podmínek. I na Antarktidě, kde už přes 20 let provozujeme nezávislou polární stanici ECO NELSON, ho používáme. Stanislav Bartůšek, moderátor Branek Bodů Vteřin, tam v roce 2011 na kole najezdil desítky kilometrů. Praha je sice kopcovitá, ale na podmínky na Antarktidě to nemá. S kolem se dá popojet metrem, vlakem, některými tramvajemi, či stačí kolo kousek tlačit. Starší osoby dnes už mohou používat elektrokola, která jízdu na kole přibližují i méně fyzicky zdatným lidem. Ideální situace nastane, až budou běžně dostupná elektrokola na solární pohon – se schopností permanentního dobíjení. Je zde spousta možností, jak místní malé „problémy“ překonat. Množství lidí, kteří v Praze žijí, vytváří značný potenciál k řešení místních potíží. Jedna z mých základních rad pro přežití v extrémních podmínkách zní: „Stále něco dělej, pomáhej druhým.“ Tato rada má použití, i pokud chceme, aby se v Praze trvale zvyšovala kvalita života.

Pozvánky

viden02
Seminář: Aktualizovaná TP 179
27.06. | 17:00-19:00
Odborný seminář Cyklisté sobě
Technické podmínky 179 jsou hlavním doporučujícím vodítkem pro dobrý návrh cyklotras. Nové znění platí po řadě odkladů (které ovlivnily i termín tohoto semináře) od 1.6. TP 179 představí autor aktualizace, Ing. Arch. Tomáš Cach. Seminář je vhodný zejména pro projektanty a specialisty vyjadřující se k projektům cykloopatření.Žádáme zájemce o účast na semináři, aby svůj zájem potvrdili na adrese vratislav.filler@auto-mat.cz .
2046