Zdroj fotografie: Amanita-design.net

Tomáš Floex Dvořák

V Budapešti jsem dostal nápad, že se projdu do centra, a mále mě to zabilo. Je to tam zvláštním způsobem ještě horší než v Praze. Všude čtyřproudé silnice, které vytvářejí neuvěřitelný hluk a smrad. Všichni pak jezdí autem, protože venku je hluk a smrad a nedá se tam vydržet. Nejhorší je lenost a pohodlnost lidí. Vždy když se dívám, kolik jede v autě lidí samotných – průměrně tak dva ze tří. Auta ve městech by se měla používat, jen když je to opravdu potřeba – a ne z pohodlnosti. Jeden můj kamarád, který neudělá bez auta ani ránu, tvrdí, že auto používá proto, že mu dává nesmírnou svobodu. Jenže proč musí být jeho svoboda na úkor jeho okolí? Proč mají auta, která smrdí, dělají hluk, ničí prostředí a jsou nebezpečná pro neautomobilovou dopravu, ve městě tolik privilegií? Je absurdní, že co se týče kol, je nutné bojovat za každý centimetr, a pro auta se budují nové tunely a silnice. Zvětšování kapacity pro auta problém nevyřeší, jen jich přibude.

Pozvánky

viden02
Co potřebuje městský hráč vědět o rekonstrukcích tramvajových tratí
28.02. | 17:00
Odborný seminář k pražské dopravě
S hlavním příspěvkem vystoupí Ing. Miroslav Penc, Ph.D. z pražského Dopravního podniku. Tématy i k následné k diskusi budou podmínky pro tramvajové trati, hlukové normy, povrchy, požadavky na tramvajové trati z pohledu DPP, požadavky na zastávky, spolupráce při obnově tramvajových tratí a komplexních rekonstrukcích ulic a další aspekty výstavby a obnovy tramvajových tratí. Seminář je vhodný i pro insidery a politiky, kteří mají zájem o výstavbu nových tramvajových tratí.
2046