11. Prosinec. 2012

Kdo se na magistrátu reálně stará o cyklodopravu?

Během posledních měsíců se na Magistrátu HMP už tak velmi slabé zastoupení cyklodopravy otřáslo v základech. Po pár měsících už ani nevíme, kdo se o co stará a obáváme se, že se nestará systémově už nikdo o nic. Tento článek by měl posloužit k celkovému shrnutí situace před koncem roku.

Komise pro cyklistickou dopravu, jejíž fungování během posledního roku a půl její předsedkyně Krobová-Hášová (TOP 09) omezila na nepravidelné a ve výsledku i prakticky nefunkční dýchánky, ta se už prakticky ani neschází. Cyklokoordinátor Pavel Polák, jenž i v této situaci jako jeden z mála tlačil kupředu to málo, co šlo, byl odejit. Jeho pracovní pozice byla zrušena s tím, že se může přihlásit do konkurzu na pozici jinou. Tou samou dobou se radní pro dopravu nechával opakovaně slyšet, že pro příští rok dá na cyklodopravu 0 Kč. Tento člověk přitom rozděluje takřka polovinu investičního rozpočtu celé Prahy.

Situaci se intenzivně věnujeme. I díky vám a našemu společnému tlaku se podařilo zvednout cyklorozpočet z nuly na 25 milionů Kč. I to je sice v porovnání s 5 545 miliony Kč jen do samotné Blanky almužna, ale je to lepší než nic.

Řešíme také personální zastoupení cyklodopravy ve struktuře HMP.

25.10.: Auto*Mat interpeluje radního Noska ve věci naplňování Koncepce rozvoje cyklistické dopravy

V odpovědi na naši říjnovou interpelaci,
15.11.: Radní Nosek reaguje písemně na říjnovou interpelaci ve věci rozvoje cyklodopravy

kde jsme se mimo jiné ptali na personální zajištění rozvoje cyklistické dopravy v Praze v ohledu na platné a závazné strategické dokumenty města, nám radní pro dopravu Josef Nosek (ODS) sdělil, že:

„Koncepcí rozvoje cyklistické dopravy se v rámci své pracovní činnosti zabývají mimo MHMP dále 4 městské instituce (TSK, DP, ÚRM a ROPID) a pro tuto činnost je vyčleněno celkem 6 zaměstnanců.“

Požadavek Koncepce rozvoje cyklodopravy „vytvořit kompetentní a dostatečně pravomocný městský úřad nebo část úřadu stávajícího, odpovědný za rozvoj cyklistické dopravy a rekreace v Praze“, a to, podle přílohy 2 této koncepce, v navrhovaném složení 3-4 pracovníků na plný úvazek je tak dle radního Noska „s rezervou splněn“.

 

V takovém případě nám nezbývá, než ptát se radního Noska znovu:

Můžete prosím pane Nosku vyjmenovat oněch konkrétních 6 zaměstnanců městských institucí?

Zajímá nás jejich pracovního zařazení a části úvazku, který mají na rozvoj cyklistické dopravy vyčleněn.

Sdělte nám prosím konkrétní kompetence, které mají za realizaci opatření pro cyklodopravu a rekreační cyklistiku.

My sami je neznáme, a to se na poli cyklistické dopravy pohybujeme už pěkných pár let. Tyto otázky obdržel radního pro dopravu mailem a písemně přes podatelnu. S napětím očekáváme, kde se těch zatím neznámých šest cykloúředníků objeví.

Situaci ohledně podpory cyklodopravy evidentně zodpovědní lidé nezvládají. Minimálně ne tak, aby se cyklistická veřejnost nemusela starat o každý detail. Auto*Mat a další situaci sledují a snaží se kompenzovat akceschopnost zodpovědných úředníků a politiků. Pojeďte s námi!

 

2046