11. Červenec. 2018

Má Praha 1 slibovanou analýzu chování cyklistů?

V pěších zónách Prahy 1 se začaly v posledních dnech objevovat značky omezující průjezd cyklistů. Radní pro dopravu Prahy 1, Richard Bureš, ještě v dubnu v DVTV sliboval, že opatření zavede až poté, co městská část vyhodnotí statistiky chování cyklistů, nebo úřad zavalí hory stížností. A tak se ptáme. Má Praha 1 zmiňované analýzy? Má Praha 1 statistiky stížností? Naši vlastní analýzu si přečtěte v květnovém článku.

V úterý 10. července jsme úřadu MČ Praha 1 poslali žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb.. Její znění si můžete přečíst níže.

A mimochodem –  zákazové značky měly být nainstalovány až  poté, co budou připraveny všechny avizované cykloobousměrky, což se nestalo.

Žádáme o poskytnutí
statistiky porušování předpisů při jízdě na kole v pěších zónách v centru Prahy,
statistiky podnětů občanů stěžujících si na porušování předpisů ze strany cyklistů v pěších zónách,
nebo jiných relevantních číselných údajů,
na jejichž základě vydala městská část pokyn k realizaci omezení jízdy cyklistů v pěších zónách v centru Prahy, a to na základě vyjádření radního pro dopravu Richarda Bureše v rozhovoru pro DVTV dne 30. 4. 2018, kde zaznělo následující:
“ale nyní bude záviset na tom, zda městská policie prostě řekne ani v této sezóně nejsme schopni a zde máme prostě statistiku toho, že dochází k porušování a nebude, nebudou ti strážníci schopni konat a nebo se začnou hromadit další podněty občanů.”

Z výše citovaného odstavce je zřejmé, že městská část měla v úmyslu přistoupit k realizaci omezení jízdy na kole až na základě vyhodnocení chování cyklistů či hromadění dalších stížností, předpokládáme proto, že má městská část tato data k dispozici.

Předem děkujeme za kladné vyřízení žádosti nejdéle v řádné zákonné lhůtě 15 dnů.

Martin Šotola,
ředitel, Auto*Mat, z.s.

 

Další mýty radního Bureše si můžete přečíst v článku na webu Auto*Matu.

 

2046