Do práce na kole

Každý rokem v květnu se koná celorepubliková kampaň Do práce na kole, jíž Auto*Mat pořádá od roku 2011. V roce 2018 se jí zúčastnilo už více než 16 000 lidí z 1838 firem a institucí ve 30 českých a moravských městech.

Cílem Do práce na kole je vyvolat diskuzi o způsobu dojíždění do práce ve městech a posílit využití a podporu cyklistické, pěší a další bezmotorové. dopravy. Kdyby všichni tito zaměstnanci jeli sami do práce autem, vyprodukovali by tím zhruba 212 tun oxidu uhličitého, 1 tunu oxidu uhelnatého, 49 kg prachových částic.

Z dosud přehlížené formy individuální dopravy kampaň vytváří společenské téma a přispívá tak k její popularizaci a rozvoji. Stovky zapojených firem tak už díky ní zlepšily podmínky pro zaměstnance dojíždějící do práce na kole a začaly i komplexněji uvažovat o svém vlivu na okolní prostředí. V mnohých zapojených městech začali zástupci samospráv kvůli tlaku soutěžících zlepšovat místní cyklistickou infrastrukturu.

2046