Zdroj fotografie: Amanita-design.net

Tomáš Floex Dvořák

V Budapešti jsem dostal nápad, že se projdu do centra, a mále mě to zabilo. Je to tam zvláštním způsobem ještě horší než v Praze. Všude čtyřproudé silnice, které vytvářejí neuvěřitelný hluk a smrad. Všichni pak jezdí autem, protože venku je hluk a smrad a nedá se tam vydržet. Nejhorší je lenost a pohodlnost lidí. Vždy když se dívám, kolik jede v autě lidí samotných – průměrně tak dva ze tří. Auta ve městech by se měla používat, jen když je to opravdu potřeba – a ne z pohodlnosti. Jeden můj kamarád, který neudělá bez auta ani ránu, tvrdí, že auto používá proto, že mu dává nesmírnou svobodu. Jenže proč musí být jeho svoboda na úkor jeho okolí? Proč mají auta, která smrdí, dělají hluk, ničí prostředí a jsou nebezpečná pro neautomobilovou dopravu, ve městě tolik privilegií? Je absurdní, že co se týče kol, je nutné bojovat za každý centimetr, a pro auta se budují nové tunely a silnice. Zvětšování kapacity pro auta problém nevyřeší, jen jich přibude.

Pozvánky

Cyklistický mapathon
19.12. | 17:30
Chcete pomoci s vytvářením nejpodrobnější cyklistické mapy Prahy? Mapathon je jedinečnou příležitostí se s mapováním seznámit, naučit se základy, zlepšit své dovednosti anebo pomoci ostatním, kteří se mapovat teprve učí.Po jarním prvním setkání, které se neslo v dosti teoretickém duchu, se nyní naplno ponoříme do víru mapování. Vřele doporučujeme přinést si vlastní notebook.Společně je v plánu aktualizovat cykloobousměrky v celé mapě Prahy a také dokončit zanesení cyklistických stojanů. Pokud zbude čas, tak bychom začali i s přesnějším zanesením cyklostezek, tak aby odpovídaly současným mapovacím požadavkům. Samozřejmě bude čas i na vaše dotazy a probrání konkrétních problémů, se kterými se při mapování potýkáte.(Pokud by někdo jevil zájem i o pomoc s mapováním přímo pro mapu Prahou na kole, na setkání můžeme probrat detaily.)Více o události: stránka na FB(Pokračování textu…)
2046