Auto*Mat dnes ústy svého mluvčího přednesl na zastupitelstvu MHMP sérii návrhů k vytvoření dopravní koncepce, strategického dokumentu zaměřeného na úsporný, efektivní a celospolečensky přínosný rozvoj dopravy v Praze. Během vyhrazených 3 minut byl už od začátku náš mluvčí opakovaně přerušován vedoucím schůze – paradoxně náměstkem pro dopravu Noskem – jenž opakovaně tvrdil, že naše úsporné návrhy v oblasti dopravy nemají s rozpočtem Prahy nic společného. Naše návrhy tak kvůli interferencím p. Noska (které samy ukrajovaly příspěvku vymezený čas) bohužel nezazněly v plném znění. Vy sami jejich opodstatněnost, resp. vztah k rozpočtu můžete posoudit zde.
Vážený pane primátore, paní zastupitelky, páni zastupitelé,
už jste se jistě seznámili se smutnou skutečností, že čím víc se postaví silnic, tím víc lidé po městě jezdí auty. Po čtyřech letech budování Blanky se rovněž ukazuje, že čím víc silnic, tím větší jsou díry v městském rozpočtu.
Z prezentovaných grafů dopravního výkonu a investic do dopravy v Praze je patrné, co nás dostalo do současné finanční situace. Který druh dopravy odvádí nejvíc práce a který naopak v posledních letech spolykal nejvíc peněz. Sami dnes vidíte, s jakým efektem. Do tunelu Blanka zabetonováváme tolik miliard korun, že začíná být na místě ptát se, za jakou cenu vlastně bude postaven. Nemám teď vůbec na mysli, jakým způsobem Blanka dopravu v Praze zhorší… Nemám na mysli ani těch skoro čtyřicet miliard z městského rozpočtu… Za Blanku platí Pražané hlavně tím, že se ještě dlouho nedočkají mnohem potřebnějších investic.
Největší škodou je odstřelení té nejpotřebnější pražské dopravní stavby – metra D. Neslavná Blanka – tunel pro auta – se otevře i za tu cenu, že „Déčka“ se Pražané z jihu města nedočkají ještě dalších 20 let…
Z této mizérie si přesto můžeme vzít alespoň ponaučení… Ponaučení sice pekelně drahé, ale asi zasloužené tím, jak jsme se všichni nechali fetišem velké díry – Blanky oblbnout.
Vážení zastupitelé, dnes tu o dopravě vlastně nerozhodujete, všechny investiční věci budete mít na stole až v lednu. Zkuste si do té doby vzít ponaučení z toho, kam nás dovedla výstavba drahých, neefektivních velkostaveb pro automobilovou dopravu. Zkuste to udělat jinak.
Na drahé stavby si neberte na dluh, dělejte jednodušší, levnější investice. Starat se o auta je drahé, investujte přímo do lidí. Vyjde nás to laciněji všechny a lidé – občané Prahy – to ocení.
Praha nyní, více než drahé velkostavby, potřebuje novou, úspornou dopravní koncepci, která zastaví nárůst objemu automobilové dopravy a s tím i našich dluhů.
Děkuji za pozornost.
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!